ساخت قالب صنایع سرامیک و پرسلان

قالب سازی صنعتی سرامیک و پرسلان

شرکت آذین قالب جام با بیش از 20 سال سابقه درخشان در تولید تخصصی انواع قالب های شیشه، کریستال، بلور و اُپال سفارشات زیادی را  تا کنون متناسب با نیاز مشتریان خود در سرتاسر ایران تولید کرده و توانسته با کیفیت بالای ساخت قالب ها و همچنین قیمت های بسیار مناسب نظر مشتریان خود را جلب نماید.

بسیاری از برندهای مطرح ایرانی از جمله جهان کریستال(JCC)، شرکت بلور و شیشه اصفهان(IJI) و چینی مقصود در حوزه قالب سازی بلور و کریستال و محصولات اُپال خود مانند پارچ، لیوان، بشقاب، کاسه و به طور کلی سرویس کریستال، سرویس پذیرایی و سرویس های اُپال خود از دانش متخصصان و ماشین آلات پیشرفته شرکت آذین قالب استفاده می کنند.

قالب های پرس ایزو استاتیک

قالب های پرس ایزو استاتیک(Isostatic press) با استفاده از ذرات پودر فلزات، سرامیک ها و آلیاژها تحت فشار ایزو استاتیک در دمای بالا به یکدیگر چسپیده و قالب را تشکیل می دهند. این روش باعث کاهش تخلخل فلزات و افزایش چگالی انواع سرامیک‌ و پرسلان است. شرکت آذین قالب از قالب گیری پرس ایزو استاتیک به صورت تخصصی جهت ساخت قالب های ظروف چینی و بن چاینا برای تولیدات کارخانه چینی مقصود با شکل های گرد، چهارگوش، بیضی و برجسته استفاده می کند.

قالب های پرس دوغابی

برای تولید سرامیک و پرسلان با روش دوغابی از قالب های پلاستر استفاده می شود. شرکت آذین قالب طراحی و ساخت قالب های مورد نیاز جهت تولید محصولات چینی و بن چاینا در فرمت های گرد، بیضی و اشکال فانتزی به روش دوغابی با ماشین های پرس کستینگ را انجام می دهد. قالب های تولید شده با این روش در تولید ظروف چینیِ کارخانه چینی مقصود استفاده می شود.

قالب های فرمینگ

مهم ترین مرحله در فرآیند بسته بندی وکیوم فرمینگ قالب گیری وکیوم فرمینگ است. زیرا بدون قالب با کیفیت امکان انجام فرآیند وجود ندارد. یک قالب مناسب و استاندارد به اپراتور دستگاه این امکان را می دهد تا یک محصول را با شکل دهی دقیق و با کیفیت بالا تولید کند. شرکت آذین قالب جام طراحی و ساخت قالب و تجهیزات مورد نیاز جهت انجام فرآیند وکیوم فرمینگ نظیر قالب مادر، رولرهد، فلنچ و اسپیندل را به صورت کاملا تخصصی برای کارخانه چینی مقصود انجام می دهد.

قالب های ریخته گری

قالب های ریخته گری از جمله قالب های پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. در قالب های ریخته گری از 3 روش دایکاست، ریژه و ماسه ای استفاده می شود. روش دایکاست جهت قالب سازی قطعات آلومینیومی با ضخامت 1.5 تا 15 میلی متر استفاده می شود. روش ماسه ای بیشترین کاربرد را در قالب سازی قطعات فلزی داشت و روش ریژه جهت قالب گیری قطعات آلومینیومی که ضخامت یکنواختی ندارند استفاده می شود. شرکت آذین قالب جام از قالب های ریخته گری جهت ساخت قالب های آلومینیومی مورد نیاز جهت تکثیر قالب های گچی مورد استفاده در صنایع مختلف به ویژه تولید ظروف چینی و بن چاینا(چینی استخوانی) استفاده می کند.